2Bratanki
2015. április 21. írta: gabrysia

2Bratanki

A lengyelek szeretik a sört, ez tény. A magyarok pedig a bort, ez is nyilvánvaló. Az ok egyszerű: országaink éghajlata leginkább annak kedvez, hogy eme nedűk alapjául szolgáló jó minőségű komlót/búzát/szőlőt földjeink megtermeljék. Ki-ki a magáét. Nem véletlen, hogy a magyar nyelvben azt a kis mellékest borravalónak hívják, mert mi mással jutalmaznánk magunkat egy nehéz, átdolgozott nap után mint pl. egy pohár jó szürkebaráttal? A lengyelek azonban ‘napiwek’-nek (kb.: sörrevaló) nevezik a jattot, amelyet szabadon elmulathat a jó munkásember és amit természetesen általában sörre költ. És van még egy nyilvánvaló bizonyíték arra, hogy a lengyelek szeretik a sört. A személyi igazolványokban a szokásos alap adatok mellet olyan egyedi azonosítók is szerepelnek, mint: édesapa neve, testmagasság és szemszín. Na de nehogy azt gondoljátok, hogy a barna szemet szimplán ‘barna szem’ megnevezéssel vezetik be a dokumentumokba. Nem ám, a barna szemek a költői “piwne oczy’ elnevezést kapják :) Ugye senkinek nem kell lefordítani, ez mit jelent?

2bratanki1.jpg

Ezek után úgy gondolnátok, hogy a sörfogyasztásnak ilyen mesteri szinten hódoló népnek a sörgyártás tradíciója a vérében van. Így természetesenek veszitek, hogy az egzotikusabb, Lengyelországban már-már mediterránnak számító finom borokkal futhat be csak igazán egy magyar vállalkozás. Szeretnénk bemutatni egy jó ellenpéldát. Egy néhány lelkes fiatalból álló csapat vállalkozott a lehetetlennek tűnő feladatra és magyar sörök forgalmazásába kezdett Lengyelországban, amely mellé felépítette a 2Bratanki brandet. A sörök több, kisebb magyarországi sörfőzde termékei. Némelyikük nagyon egyedi elnevezést kapott, mint a Békésszentandrási sörfőzde által gyártott 'Black Army’ vagy a Győrzámolyban készített 'Uncle Bem' amelyekkel a romantizált közös lengyel-magyar történelem egy-egy időszakára utalnak, abból próbálnak előnyt kovácsolni. De helyet kap a modernitás is, hamarosan kapható lesz Lengylországban is a 'Bionanza' elnevezésű biosör. Vagy ott van a már most elérhető IPA  sörük - a Legenda sörfőzdétől - ami ‘American dream’ néven fut és az általunk is oly jól ismert és szeretett kis Polskit bújtatja új ruhába. Jó példa ez arra, hogy hogyan lehet trendin és frissen, mindenki számára vonzón újragondolni a régóta ismételgetett üresnek tűnő frázisokat és összekötni őket a mai generáció számára is érthető és szerethető módon. A sörök egyelőre csak néhány varsói kocsmában elérhetőek, de folyamatban vannak a tárgyalások az egyik nagy élelmiszer áruház-lánccal az országos forgalmazással kapcsolatban.

2bratanki2.jpg

Van jóbarátotok, ismerősötök Lengyelországban? Adjátok tovább a hírt! Megismerkedtetek néhány jó fej lengyellel Varsóban? Üljetek be az egyik sörözőbe és ünnepeljétek az új barátságot 2Bratankival! Új vállalkozás beindításán gondolkodtok? Vegyetek példát innen és fontoljátok meg a beruházás lehetőségét egy baráti országban!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lengyelmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr627387224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.