Magyar cég épít Lengyelországban
2010. július 20. írta: El Polako

Magyar cég épít Lengyelországban

A lengyel vasúttársaság, a PKP 1,5 milliárd zloty-s fejlesztésbe kezdett, ennek köszönhetően állomások újulnak meg több lengyel nagyvárosban. Az elkövetkezendő években 80 nagyobb váróépület újulhat meg. Az indokok között szerepel a 2012-es Európa-bajnokság is, melyet Lengyelország Ukrajnával közösen rendez. Akad egy állomás, melyet mi újíthatunk fel.




PKP két nagyobb állomást újít fel a lengyel fővárosban, ezek közül a varsói gyorsot is fogadó Warszawa Centralna, és a Warszawa Wschodnia kerül teljes mértékben átépítésre. Varsó, és Lengyelország egyik legnagyobb állomása a Warszawa Centralna felújítása „csak” 47 millióba kerül majd, ahol teljesen átépítik a csúnya, szocialista stílusban épült épületszerkezetet, felújítják a peronokat, és átépítik a várótermeket. Az állomás korszerű információs rendszert kap. Varsó másik állomását 31 millió zlotyból(14 millióval kevesebb, mint amennyit eredetileg szántak rá) építik újjá, ám befejezése valószínűleg már csak a VB utánra marad.

 

 

Warszawa Centralna 2006-ban ( Aranyi Péter felvétele)


Poznan

Poznan 2012-ben egy megújult állomással fogadja majd a turistákat, hiszen ez a város is otthont ad a soron következő foci Európa-bajnokságnak.  Az állomással együtt átépítik, és helyreállítják a buszállomást melynek eredményeképp egy integrált közlekedési csomópont jön kétre hasonlóképpen a Krakkóban lévő rendszerhez. A felújítást a TriGránit végzi, mely összesen 160 millió zloty-ba fáj majd a PKP-nak.

Katowice, Wrocław, Sopot, Gdynia


A katowicei állomás igencsak felújításra szorul, ezért még ebben az évben megkezdik a munkálatokat, hogy elkészülhessenek 2012-re. Ennek a munkálatait a spanyol Neinver végzi, illetve Wrocławban pedig a szintén spanyol Ferrovial Agroman, és a lengyel Budimex lesz a kivitelező. A másik két város állomásainak felújításában résztvevő cégek még nem ismertek.

Ha a lengyel állomások felújítása sikeres lesz, és elkészül az csak is PKP ügyes anyagi manőverezésének lesz köszönhető, hiszen előfordulhat, hogy a lengyel vasúttársaságnak nem lesz elég pénze, emiatt elképzelhető, hogy sokkal kevesebb valósul meg az eredetileg eltervezett tervekből.


A bejegyzés trackback címe:

https://lengyelmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr662162785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.