Megérkeztek a lengyel szappanoperák hazánkba
2015. április 04. írta: Pekkarin

Megérkeztek a lengyel szappanoperák hazánkba

Visszatértem!

Eltűntem, ez vitathatatlan, de mindig ott volt a fejem hátsó sarkában, hogy egyszer visszatérek. És most itt vagyok újra a blogon. Beszorultam a billentyűzet gombjai közé és lemeztelenítve itt állok előtted kedves Olvasó, mint a gyermek, aki több órás késéssel érkezik haza egy játszópajtásától az eredetileg bemondott időponthoz képest. Hadd közöljek azért most egy kis magyarázatot is.

Kissé beszippantottak a lengyel-magyar civil kapcsolatok. Emellett sokan keresnek meg e-mailben is, hogy segítsek, mert Lengyelországban vállalnának munkát, sőt olyanokról is tudok, akik lengyel férjet, vagy feleséget választottak maguknak. Talán olvassa ezt a posztot az a kedves olvasó is, aki Facebookon próbált meg lengyelül beszélő vőfélyt találni esküvőjére. Nagyon aktívak a civil kapcsolatok, de szörnyű, hogy a hazai média mindebből sokszor csak annyit fog fel, hogy jönnek-e lengyelek Orbánt éltetni, vagy nem.

A lengyel-magyar barátság továbbra is szívügyem és a kapcsolatok ápolása érdekében elkezdtem lengyelül tanulni. Most már ott tartok, hogy laboratóriumi körülmények között, tehát magántanárral, négy fal között már el tudok beszélgetni alapszinten. De nem adom fel! És most jön a legdurvább: az egyik hazai kábel társaságnak köszönhetően már lengyel tévém is van otthon. A TVP Polonia egyes adásai - így a szappanoperák is - angol felirattal futnak, ami egyelőre erős mankónak bizonyul.

Főleg, hogy - bár eddig utáltam a szappanoperákat - megszerettem egy sorozatot, melyet sajnos csak kétszer adnak egy héten. Az "M jak miłość", vagyis "Sz, mint szerelem" értékekről, döntésekről és a család fontosságáról szól. A kapcsolatokat nem a megcsalások, vagy az anyagi javak körül zajló harcok mozgatják, hanem a láthatatlan a mély érzelmek és a belső vívódások. Ilyenformán van egy sajátosan lengyel bukéja, olyan, amiatt nem lehet egy szinten említeni hazai, vagy akár a brazil szappanoperákkal. Ha érdekel a téma, jelezd és írok többet is erről.

Neked itt és most megígérhetem, hogy visszatérésemnek mától fogva lesznek nyomai. Hosszú némaságom alatt Gabi eszméletlenül ügyesen tartotta itt a frontot olyan bejegyzésekkel, melyekre többen már forrásként hivatkoznak a neten. Feladta a leckét nekem is és minden olyan újságírónak, aki a lengyel-magyar barátságról ír.

A bejegyzés trackback címe:

https://lengyelmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr987339516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása